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[Ericsson-LG] 신입 네트워크 서포트 엔지니어 채용(~8.17)

  • 이하늘
  • 등록일 : 2019.08.09
  • 조회수 : 83

 

Ericsson-LG 스웨덴식 혁신과 한국식 기술력의 조화로 설립된 합작 법인입니다. 2010 7 1일에 Ericsson LG전자의 공동 지분으로 공식 설립되었습니다. 우리 회사의 전통은 한국 통신 역사를 40 이상 이끌어온 임직원들로부터 이어져오고 있습니다. 900여명의 Ericsson-LG 직원들은 한국 최초의 상업용 전자식 전화 교환기 생산, 세계 최초의 CDMA 상용화 그리고 VoLTE, LTE-A 포함한 세계 최초의 전국망 LTE 구축과 같은 대한민국 통신 산업 역사의 주요 이정표를 만들어 것에 대해 자랑스럽게 생각합니다. 지금 우리는 한국에서 세계 최초의 5G서비스를 만들어 가기 위해 노력하고 있습니다.

ICT혁신 파트너로서, 우리의 임무는 기술 리더십, 글로벌 솔루션과 경험을 활용하여 커넥티비티를 통해 통신 사업자를 위한 최대 가치를 실현하는 것입니다. 혁신과 기술 리더십은 Ericsson-LG 전략의 핵심입니다. 이를 통해 우리는 선도적 기술 개발 뿐만 아니라 고객을 위한 가장 효율적인 솔루션 제공을 위해 노력할 것입니다.

Ericsson-LG 고객과 함께 5G시대를 이끌어 가기 위해 생각하고 행동합니다. 우리는 통신 사업자와 협력하여 5G 미래를 설계하고 있습니다. 단지 기술 뿐만 아니라 새로운 서비스 사례와 비즈니스 모델을 통해 성공적인 5G 모델을 만들어 것입니다. 이를 통해 기존의 네트워크는 동적인 5G네트워크로 발전할 있습니다. 우리는 단지 네트워크 구축만이 아니라, 효율성이 배가 되고 다양한 기존 네트워크를 어떻게 하나의 전체적인 방식으로 운영할 있을지에 대해 고민합니다.

 

 

Job Title:

신입 네트워크 서포트 엔지니어 (Support Engineer)

 

 

Job Summary:

We are now looking for a Support Engineer that will provide technical service and support to our customers. In this role, you will troubleshoot and resolve problems to stabilize and optimize customer networks. You will configure and integrate different nodes and solutions in new and live customer networks.

The Support Engineer typically interacts with customer technical staff, operation managers, service engineers and other groups within the Service Delivery organization. You may also interact with groups in sales, R&D, 3rd party suppliers and local authorities.

As there are no distinct borders between the areas, you will need to be flexible and master more than one area. You are expected to travel internationally and work in different cultural environments. The technical development is rapid and you are responsible for continuously keeping your competence and skills up to date.

Working as a support engineer will require a broad knowledge within telecom and Datacom, covering both hardware, software and network knowledge. You will work, collaborate, and communicate in an international environment, both with colleagues internally as well as customers and suppliers to Ericsson. The role more than often requires you to take on big responsibility and it is important that you can work independently.

 

Ericsson-LG에서 Support Engineer 채용합니다. Support Engineer 통신사업자의 신규 혹은 기존 네트워크 망의 안정화, 최적화를 위해 트러블슈팅, 기술 지원, 문제 해결 등의 업무를 수행합니다.

Support Engineer 통상 고객 기술팀, 운영 매니저, 서비스 엔지니어, 혹은 서비스 딜리버리 다른 직원들과 함께 일합니다. 또한, 영업, 연구개발, 외부 벤더와 기타 국내 정부기관과도 함께 일할 있습니다.

기술 영역 사이에 뚜렷한 경계가 없기에, Support Engineer 유연하게 이상의 영역을 숙달할 필요가 있습니다. Support Engineer 때로 국내/해외 출장이 발생하며, 최신 기술에 대해 지속적으로 공부하고 개발해야 합니다.

Support Engineer 일하는 것은 하드웨어, 소프트웨어 네트워크 지식을 모두 망라하는 폭넓은 지식을 필요로 합니다. Ericsson 고객 공급 업체 뿐만 아니라 내부 동료와 함께 글로벌 환경에서 작업, 협업 커뮤니케이션할 것입니다. 역할을 수행하기 위해서는 독립적으로 일할 있는 역량이 매우 필요합니다.

 

 

Responsibilities:

·          Customer issue handling

·          Handling of dedicated support

·          Software Update Management (SUM) handling

 

·          고객 이슈 처리

·          고객 전담 서포트

·          소프트웨어 업데이트 관리

 

 

Key Qualifications:

·         Education: Bachelor’s degree or above

·         Experience: New grads

·         Domain experience: Radio Access Network, eNodeB, LTE, 5G, etc.

·         Native Korean

·         Negotiation & argumentation skills

·         Planning & organizing skills

·         Delivering results & meeting customer expectations

·         Presentation& communication skill

·         Working with people

·         Applying expertise & technology

 

·         학력: 학사 이상 (전자공학, 정보통신공학 관련 전공자 우대)

·         경력: 신입

·         기술 분야: 무선 액세스 네트워크, eNodeB, LTE, 5G

·         한국어 원어민

·         협상 컨설팅 역량

·         계획 구성 역량

·         결과 지향적이며 고객 기대를 충족하는 역량

·         프레젠테이션 커뮤니케이션 역량

·         협업 역량

·         기술 전문성 적용 역량

 

 

Recruitment Process:

·         End of Application: ~ August 17

·         Application Review: Late August

·         The recruitment process may be different depending on the job and may be changed due to scheduling and circumstances. Interview schedules and the results will be informed to the applicant via the e-mail address submitted at the application stage.

 

·         지원 마감: 8 17 () 까지

·         서류 전형: 8

·         전형 내용/일정은 회사 사정에 의하여 변경될 있으며 합격/탈락하신 분께는 이메일로 개별 통보 드립니다.

 

 

Benefits:

·         선택적 근로시간제도 (Flexible Working Hour)

·         중식 제공 (Free Lunch)

·         경조휴가 경조금 (Congratulations and Condolences)

·         의료비 지원 (Employee Medical Expense Subsidy)

·         임직원 단체보험 (Group Insurance)

·         학자금/보육비 지원 (Children Education Subsidy)

·         종합 건강 검진 (Medical Check-up)

·         주택 자금 대출 (Housing Loan)

·         휴양시설 (Condominium)

·         선택적 복리후생제도 (Cafeteria Benefit)

 

 

Others:

·         Location: Ericsson-LG HQ (Meritz Tower) 에릭슨엘지 본사 (강남역 메리츠타워)

·         Salary: Company Regulation (Competitive) 회사 내규

·         Type of Employment: Regular 정규직

·         How to Apply 지원 방법

§   https://jobs.ericsson.com/main/jobs/289995?lang=en-us&previousLocale=en-US

§   Click ‘Apply’ and submit your KOR & ENG resume in 1 file (doc, pdf) 국문 이력서, 영문 resume, 국문 자기소개서를 1개의 doc 혹은 pdf 파일로 작성하여 ‘Resume’ 업로드

·         Not ready to apply, or have some questions first? Feel free to email us at ******@*******.*** for more information.

·         This job post may be closed early if all openings are filled.

·         If there is any false information in the application, the offer may be cancelled.

·         입사 지원 궁금하신 점이 있다면 ******@*******.*** 으로 문의 바랍니다.

·         해당 포지션은 채용 마감될 있습니다.

·         지원서 작성 신체 조건, 출신 지역, 혼인 여부, 재산 가족의 학력, 직업, 재산 직무와 관련 없는 정보의 기재를 금지합니다.

 

 

Why is Ericsson a great place to work?

Ericsson enables communications service providers to capture the full value of connectivity. The company’s portfolio spans Networks, Digital Services, Managed Services, and Emerging Business and is designed to help our customers go digital, increase efficiency, find new revenue streams, and create new user experiences. Ericsson’s investments in innovation have delivered the benefits of telephony and mobile broadband to billions of people around the world ensuring our solutions – and our customers – are at the forefront of innovation.   We support networks that connect more than 2.5 billion subscribers. With over 100,000 employees and customers in 180 countries, we combine global scale with technology and service leadership.  40 percent of the world’s mobile traffic is carried over an Ericsson network.  And, our Technology for Good and Connect to Learn programs include creating technology that makes it easier to save lives, feed societies, bring technology to emerging markets and connectivity to remote areas, and grow businesses and prosperity.

At Ericsson, we give our employees the freedom to think big and navigate their career, on a global scale. We create technology that helps others, from helping people enjoy their favourite content to helping people recover from natural disasters by enabling better communications between rescue workers. Your ideas and innovations can turn into achievements that impact society and change the world, creating new connections, new possibilities, and new capabilities.  We find that Ericsson is at its best when we bring together the diverse skills of our people. Working across business areas, across cultures, across geographical borders, across technical disciplines. More often than not, across ground-breaking solutions. Next generation technology can be staggeringly complex. But the simpler it is to use; the more people benefit from it. Join us and help build technology that makes it simple to connect with information, business, societies, and each other. 

콘텐츠담당 : 상담경력개발센터(T.2982)